Konya Uyuşturucu Avukatı

Konya uyuşturucu avukatı

5237 sayılı Türk Ceza Kanunu bünyesinde barındırdığı birçok kural ile birçok suçla ilgilin tanımın yapılmasına imkan sağlar. Ayrıca bu suçlara verilecek olan cezaları da ifade etmiş olur. Konya uyuşturucu avukatı ise, uyuşturucu suçlarından dolayı açılan davalarda müvekkillerini savunur ya da müvekkillerinin masumiyetini kanıtlamaya çalışır.

Uyuşturucu Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Konya en iyi uyuşturucu avukatı, Türk Ceza Kanunu başta olmak üzere ilgili ceza kanunları konusunda uzman, uyuşturucu suçlarıyla ilgili davalarda deneyimli  olan hukuk fakültesi mezunu kişidir.

Konya uyuşturucu avukatı, mesleği gereği aşağıdaki ceza davalarına konu olan suçlarla ilgilenir.

Uyuşturucu ya da Uyarıcı Madde İmal Etme ve Ticaretini Yapma

Uyuşturucu ve sentetik yasaklı maddeleri imal etme ve ticaretini yapma suçu, TCK madde 188’de:

“Madde 188-

(1) Uyuşturucu veya uyarıcı maddeleri ruhsatsız veya ruhsata aykırı olarak imal, ithal veya ihraç eden kişi, yirmi yıldan otuz yıla kadar hapis ve ikibin günden yirmibin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.

(2) Uyuşturucu veya uyarıcı madde ihracı fiilinin diğer ülke açısından ithal olarak nitelendirilmesi dolayısıyla bu ülkede yapılan yargılama sonucunda hükmolunan cezanın infaz edilen kısmı, Türkiye’de uyuşturucu veya uyarıcı madde ihracı dolayısıyla yapılacak yargılama sonucunda hükmolunan cezadan mahsup edilir.

(3) Uyuşturucu veya uyarıcı maddeleri ruhsatsız veya ruhsata aykırı olarak ülke içinde satan, satışa arz eden, başkalarına veren, sevk eden, nakleden, depolayan, satın alan, kabul eden, bulunduran kişi, on yıldan az olmamak üzere hapis ve bin günden yirmibin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır. (Ek cümle: 18/6/2014 – 6545/66 md.) Ancak, uyuşturucu veya uyarıcı madde verilen veya satılan kişinin çocuk olması hâlinde, veren veya satan kişiye verilecek hapis cezası on beş yıldan az olamaz.

(4) (Değişik: 27/3/2015-6638/11 md.) a) Yukarıdaki fıkralarda belirtilen uyuşturucu veya uyarıcı maddelerin eroin, kokain, morfin, sentetik kannabinoid ve türevleri veya bazmorfin olması, b) Üçüncü fıkradaki fiillerin; okul, yurt, hastane, kışla veya ibadethane gibi tedavi, eğitim, askerî ve sosyal amaçla toplu bulunulan bina ve tesisler ile bunların varsa çevre duvarı, tel örgü veya benzeri engel veya işaretlerle belirlenen sınırlarına iki yüz metreden yakın mesafe içindeki umumi veya umuma açık yerlerde işlenmesi, hâlinde verilecek ceza yarı oranında artırılır.

(5) (Değişik: 18/6/2014 – 6545/66 md.) Yukarıdaki fıkralarda gösterilen suçların, üç veya daha fazla kişi tarafından birlikte işlenmesi hâlinde verilecek ceza yarı oranında, suç işlemek için teşkil edilmiş bir örgütün faaliyeti çerçevesinde işlenmesi hâlinde, verilecek ceza bir kat artırılır.

(6) Üretimi resmi makamların iznine veya satışı yetkili tabip tarafından düzenlenen reçeteye bağlı olan ve uyuşturucu veya uyarıcı madde etkisi doğuran her türlü madde açısından da yukarıdaki fıkralar hükümleri uygulanır. (Ek cümle: 29/6/2005 – 5377/22 md.) Ancak, verilecek ceza yarısına kadar indirilebilir.

(7) Uyuşturucu veya uyarıcı etki doğurmamakla birlikte, uyuşturucu veya uyarıcı madde üretiminde kullanılan ve ithal veya imali resmi makamların iznine bağlı olan maddeyi ülkeye ithal eden, imal eden, satan, satın alan, sevk eden, nakleden, depolayan veya ihraç eden kişi, sekiz yıldan az olmamak üzere hapis ve bin günden yirmibin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.

(8) Bu maddede tanımlanan suçların tabip, diş tabibi, eczacı, kimyager, veteriner, sağlık memuru, laborant, ebe, hemşire, diş teknisyeni, hastabakıcı, sağlık hizmeti veren, kimyacılıkla veya ecza ticareti ile iştigal eden kişi tarafından işlenmesi halinde, verilecek ceza yarı oranında artırılır.”

Olarak ifade edilmiştir.

Bu kanun maddesinde uyuşturucu imalatı yapan kişilerin kamu personeli ya da sağlık çalışanı olması durumunda verilecek olan cezanın artırılacağı ifade edilmiştir. Mesleğinin sağladığı kolaylıktan dolayı uyuşturucu imal eden ve satanlar kanunda sert yaptırımlarla karşılaşacaklardır.

Konya’da Uyuşturucu Avukatı Hizmetini Güneyli Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Konya hukuk bürosu olarak, ceza ve ağır ceza davalarında müvekkillerimizin savunmasını yaparız. Mağdur olan müvekkillerimizin mağduriyetini gideririz. Haksız yere suçlanan müvekkillerimizin de savunmasını gerçekleştiririz.

Savcılık iddianamelerini inceleyerek, itiraz etmemiz gereken noktaları tespit ederiz. Dava dosyasını inceleyerek savunmalarımızı hazırlarız.

Müvekkillerimize danışmanlık hizmeti sağlarız.

Ceza ve ağır ceza davalarında verilen cezalar fazla olduğundan dolayı, uzman Konya uyuşturucu avukatı yardımı almak yararlı olacaktır.

Uyuşturucu Avukatı ile Uyuşturucu Davası Nasıl Açılır?

Uyuşturucu ve benzeri suçlar, ceza ve ağır ceza davasının konusudur. Ceza ve ağır ceza davaları ise avukatlar tarafından açılmaz. Daha doğrusu avukatların bu tür davaları açmaya yetkileri yoktur.

Suçla ilgili bilgi kolluk kuvvetlerine ulaştığı zaman, kolluk kuvvetleri suçu işleyen kişiyi göz altına alırlar. Sorgulama ve ifade alma işlemi tamamlandığı zaman suç Cumhuriyet Savcılığına intikal eder. Savcı ifade tutanaklarını, toplanan delilleri ve görgü tanıklarının ifadelerini inceler ve iddianame hazırlar. Hazırladığı iddianameyi ilgili mahkemeye gönderir. Mahkeme iddianameyi inceler ve dava açılıp açılmayacağına karar verir.

Konya avukat ise dava aşamasında devreye girer. Dava dosyasını inceleyerek, müvekkili adına savunma dosyası hazırlar.

Uyuşturucu Davaları Ne Kadar Sürer?

Ceza ve ağır ceza davaları için tamamlanma süresi ortalama olarak 1-2 yıl arasıdır. Ancak uygulamada bu süreler geçerli değildir. Bunun geçerli birkaç nedeni vardır:

• Mahkemelerin iş yükünün fazla olması,
  • İddianamenin hazırlanmasının uzun sürmesi,
  • Delillerin toplanması,
  • Tanıkların ifadelerinin alınması,
  • Bilirkişi raporlarının geç tamamlanması

Yukarıda sayılan nedenlerden dolayı ceza ve ağır ceza davaları ile ilgili net bir süre vermek imkansızdır.

Uyuşturucu Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Başta Konya Adliyesi olmak üzere, birçok adliyede müvekkillerimizin davasını takip ederiz.

Uyuşturucu suçundan dolayı sorgulama işlemlerinde müvekkillerimize nezaret ederiz.

Savcı tarafından hazırlanan iddianameyi inceleriz. İtiraz etmemiz gereken noktalarda itirazlarımızı dile getiririz.

Konya uyuşturucu avukatı olarak müvekkillerimize danışmanlık hizmeti sağlarız.

Ayrıca aşağıdaki hizmetleri, müvekkillerimize sağlarız:

• Konya uyuşturucu suçu davası avukatı personelimizle mahkeme öncesinde müvekkilimize yönelik savunma dosyasını hazırlarız.
  • Eğer haksız yere gözaltı durumu varsa, bu konuda gerekli olan itirazlarımızı yaparız.
  • Konya uyuşturucu suçu davası avukatı olarak, soruşturma ve kovuşturma aşamalarının hukuka uygun yapılıp yapılmadığını denetleriz.
  • Konya adliyesi ve diğer adliyelerdeki davalara müdahil oluruz ve müvekkillerimizin masumiyetini kanıtlamaya çalışırız.

Uyuşturucu suçu davası avukatı ücretleri ne kadar?

Vekalet ve danışmanlık ücretleri için bizleri aramanız yeterlidir.

Konya’da en iyi uyuşturucu suçu davası avukatı nasıl bulabilirim?

Konya’nın en iyi uyuşturucu suçu avukatı hizmetini almak için bizleri hemen arayın.

Uyuşturucu suçu davası avukatı ne yapar?

Uyuşturucu suçları ile ilgili davalarda, müvekkillerinin savunmalarını hazırlar ve mahkemede müvekkilini en iyi şekilde savunur.

Uyuşturucu suçu davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Uyuşturucu suçlarında; Ceza mahkemeleri, sulh ceza mahkemeleri ve asliye ceza mahkemeleri ve Yargıtay ceza daireleri yetkili ve görevlidir.