Konya Tazminat Avukatı

Konya tazminat avukatı

6047 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu, Anayasanın 129. Maddesinin 5. Fıkrası ve 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu, tazminat hukukunun dayanağı olan kanunlardır. Konya tazminat avukatı ise bu kanunlara dayanarak müvekkilinin haklarını ilgili mahkemelerde korur.

Tazminat Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Konya en iyi tazminat avukatı, tazminat kanunlarında uzman, tazminatla ilgili davalarda deneyimli olan hukuk fakültesi mezunu kişidir.

Uzmanlığı ve deneyimi gereği Konya tazminat avukatı, aşağıda detaylarını vereceğimiz davalarla ilgilenir.

Maddi Tazminat Davaları

Kişilerin hatalı eylemlerden dolayı maddi olarak zarara uğramaları sonucunda, yasal haklarını koruyarak hak talep ettikleri davalardır. Trafik ve iş kazaları sonucunda zarar gören kişiler maddi tazminat davası açabilir. Ancak maddi tazminat davası açabilmek için aşağıdaki şartların yerine gelmiş olması gerekir:

• Kişinin meydana gelen olay nedeniyle geçici iş görmezlik durumu yaşaması sonucunda maddi tazminat talep etme hakkı vardır.
  • Sürekli iş görmezlik durumlarında da tazminata hükmedilir.
  • Trafik ya da iş kazaları sonucu yaşamını yitiren kişiler için de tazminat talep edilebilir.

Manevi Tazminat Davaları

Kişilik değeri saldırıya uğramış olan kişiler psikolojik olarak bu saldırıdan etkilenirler. Bu durumda manevi tazminat davası açarak, zararlarını bir nebze olsun karşılayabilirler. Manevi tazminat talep etmek için aşağıdaki şartların gerçekleşmiş olması gerekir:

• Babası ya da yakını öldürülen bir kişinin manevi tazminat talep etme hakkı vardır.
  • Doktor hatası nedeniyle sağlığı bozulan kişi hem maddi hem de manevi tazminat talebinde bulunabilir.
  • Kişinin vücut bütünlüğünde bozulma varsa bu bozulma kişinin psikolojisini olumsuz yönde etkileyecektir. Bu yüzden vücut bütünlüğü bozulan kişi manevi tazminat davası açabilir.
  • Kişi aleyhine suç işlenmesi, internet ortamından kişi hakkında olumsuz haber yayınlanması, fiziksel olarak ya da internet ortamında kişiye hakaret edilmesi gibi ruh bütünlüğünü bozan eylemler karşısında kişi, manevi tazminat talebinde bulunabilir.
  • Dışarıdan müdahale edildiğinde kişilerin üzüntü duymasına yol açan her türlü eylem için manevi tazminat davası açılabilir.

İş Kazalarında Maddi ve Manevi Tazminat Davaları

İş güvenliğinden işveren sorumludur. İşverenin iş güvenliği konusundaki ihmalinden kaynaklanan iş kazalarında maddi ve manevi olarak zarar gören işçi, maddi ve manevi tazminat davası açabilir.

İşçinin tazminat davası açabilmesi için herhangi bir kusurunun olmaması gerekir. Aksi takdirde iş güvenliği kurallarına uymadığından dolayı mağdur olabilir.

İş kazaları davalarında tazminat miktarı bilirkişiler tarafından hesaplanır. Hesaplamada PMF adı verilen özel tablolardan yararlanılır. İş kazasında tazminat hesaplanırken; işçinin kalan ömrü, aktif ve pasif zamanlarda elde edeceği kazanç gibi unsurlar hesaba katılır.

Trafik Kazaları Nedeniyle Maddi ve Manevi Tazminat Davaları

Ülkemizde en sık karşılaşılan kazalardan birisi de trafik kazalarıdır. Trafik kazalarının birçoğu da sürücü hatasından kaynaklanır. Diğer bir kısmı da yerel yönetimlerin ve Karayolları kurumunun yollarla ilgili yaptığı çalışmalardaki hatalardan kaynaklanır.

Trafik kazalarından dolayı birçok kişi ölmekte ve yaralanmaktadır. Bu yüzden yaralanan ya da ölen kişilerin yakınları maddi ve manevi tazminat davaları açmaktadırlar.

Tazminat davaları kazada kusurlu olan sürücülere, sigorta şirketlerine ve kusuru bulunan kurumlara açılmaktadır.

Malpraktis Kaynaklı Tazminat Davaları

Doktor hatasından kaynaklanan uygulamaların genel adıdır. Hem ameliyatlarda, hem de tedavi amaçlı verilen ilaçlarda yapılan hatalar sonucunda kişiler fiziksel ve psikolojik olarak zarara uğrayabilirler.

Ölüm ve yaralanmalarla sonuçlanan Malpraktis uygulamaları sonucu maddi ve manevi tazminat davaları açılabilir.

Sözleşmenin İhlali Nedeniyle Açılan Maddi ve Manevi Tazminat Davaları

Sözleşme ve şartları borçlar kanununda düzenlenmiştir. Hiç kimse ya da bir kurum, kanundaki maddelerde yer alanlara aykırı sözleşme düzenleyemez. Sözleşme bir tarafı avantajlı ve diğer tarafı dezavantajlı yapacak maddeler içeremez.

Burada kanunların amacı, iki taraf arasında yapılan sözleşmede, her iki tarafı da korumaktır.

Sözleşmenin ihlali durumunda borçlar kanunundaki maddeler çerçevesinde, sözleşmeyi ihlal eden tarafa ceza verilir.

Sözleşme ihlali sonrasında maddi ve manevi zarar gören kişi tazminat almaya hak kazanmıştır.

Suç İşlenmesinden Dolayı Açılan Maddi ve Manevi Tazminat Davaları

Darp, hakaret, tehdit ve şantaj gibi eylemlerden dolayı, suçu işleyen kişi ve kişiler cezalandırıldığı gibi, suçtan mağdur olan kişiler bu eylemlerin sonucunda zarar görecekleri için tazminat talebinde bulunabilirler.

Darp, taksirle yaralama veya ölüme neden olma gibi suçlardan dolayı mağdur olan kişiler, hem fizyolojik hem de psikolojik olarak suçtan etkilenmişlerdir.

Boşanma Davasıyla Birlikte Açılan Tazminat Davaları

Aile birliğinin sağlanmasının mümkün olmadığı durumlarda, her iki taraf ta boşanma davası açabilir.

Evlilik birliğinin sonlandırılmasından zarar gören taraf aynı zamanda maddi ve manevi tazminat talebinde bulunabilir.

Telif Haklarından Doğan Tazminat Davaları

İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte fikir ve sanat eserlerinin yasadışı kopyalanması ve bu durumdan kazanç sağlanması da yaygınlaştı. Telif hakları, internetin en büyük sorunlarından birisi haline geldi.

Bu konuda yabancı ülkelerde birçok yasa mevcut olduğu gibi ülkemizde de birçok yasa vardır.

Yasalar, fikir ve sanat eserlerini ortaya çıkaranların haklarını koruyucu niteliktedir.

Telif hakları ihlal edilenler, uğradıkları zarardan dolayı maddi ve manevi tazminat davası açabilirler.

Konya’da Tazminat Avukatı Hizmetini Güneyli Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Konya hukuk bürosu olarak, her türlü tazminat davasını açıyoruz ve müvekkillerimizin haklarını koruyoruz.

Başta Konya adliyesi olmak üzere birçok adliyelerde tazminat davalarını takip ediyoruz.

Tazminat davalarından önce, müvekkillerimiz ile karşı taraf arasında uzlaşma sağlamaya çalışıyoruz.

Dava dosyasını detaylı bir şekilde hazırlıyor, dava dilekçesi ile birlikte mahkemelerin tevzi bürolarına başvuruda bulunuyoruz. Müvekkilimiz adına mahkeme harçları ve diğer giderleri karşılıyoruz.

İlk derece mahkemelerin verdiği kararlara itiraz ederek, dava dosyasını bir üst mahkemeye taşıyoruz.

Yabancı mahkemelerin verdiği tazminat kararlarının ülkemizde uygulanmasını sağlıyoruz. Gerekli davaları açarak, yabancı ülke mahkemelerinin Türk Mahkemeleri tarafından tanınmasını sağlıyoruz.

Tazminat Avukatı ile Tazminat Davası Nasıl Açılır?

6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanununun 6. Maddesinde: “Genel Yetkili mahkeme, davalı gerçek veya tüzel kişinin davanın açıldığı tarihteki yerleşim yeri mahkemesidir” denilerek, tazminat davalarının hangi mahkemelerde açılacağı açıkça ortaya koyulmuştur.

Davanın konusuna göre tazminat davaları diğer mahkemelerde de açılabilir. Dava açabilmek için öncelikle dava dilekçesinin doğru mahkemeye verilmesi gerekir. Dava dilekçesiyle birlikte, davaya konu olan olayla ilgili gerekli delillerin ve diğer belgelerin de sunulması gerekir.

Tazminat Davaları Ne Kadar Sürer?

Ortalama olarak tazminat davaları 1,5-2 yıl arasında sürmektedir. Bazı durumlarda dava süresi uzayabilmektedir.

Konya Tazminat Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Konya hukuk bürosu ve Konya avukat olarak aşağıdaki hizmetleri müvekkillerimize veriyoruz:

• İş kazalarından dolayı tazminat davası açıyoruz.
  • Maddi ve manevi tazminat davalarını açıyoruz.
  • Doktor hatasından kaynaklanan durumlarda müvekkillerimizin mağduriyetini gidermeye çalışıyoruz.
  • Dava dilekçesi hazırlayarak, dilekçe ekine mahkemenin istediği belge ve bilgileri ekliyoruz.
  • İlk derece mahkemelerinin vermiş olduğu kararlara itiraz ederek, istinaf ve temyiz süreçlerini başlatıyoruz.
  • Müvekkillerimize danışmanlık hizmeti sunuyoruz.

Tazminat davalarının dayanağı olan iş kanunu mevzuatını detaylı incelemek için, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.4857-20030522.pdf bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Tazminat avukatı ücretleri ne kadar?

Kartal tazminat avukatı danışmanlık ve vekalet ücretleri hakkında detaylı bilgi almak için bizleri hemen arayabilirsiniz.

Konya’da en iyi tazminat avukatını nasıl bulabilirim?

Konya’da uzman avukatlarımızdan oluşan kadromuzla sizlere hizmet vermeye devam ediyoruz.

Tazminat avukatı ne yapar?

Müvekkillerine tazminat hukuku hakkında danışmanlık hizmeti sağlar. Her türlü tazminat davasını müvekkilleri adına açar. Temyiz ve istinaf süreçlerinin başlamasını sağlar ve takibini yapar.

Tazminat davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

İş mahkemeleri, aile mahkemeleri, asliye hukuk mahkemeleri ve bölge mahkemeleri görevli ve yetkilidir.