Konya İcra Avukatı

Konya icra avukatı

7343 sayılı İcra ve İflas Kanunu, icra davalarının ve icra süreçlerinin hukuki dayanağıdır. Konya icra avukatı ise bu kanun maddelerine dayanarak, müvekkili adına yasal işlemleri gerçekleştirir.

Konya İcra Avukatı Nedir ve Hangi Davlara Bakar?

Konya en iyi icra avukatı, icra ve iflas kanunu konusunda uzman ve icra işlemleri ve icra davalarında deneyimli hukuk fakültesi mezunu kişidir.

Konya icra avukatı mesleği, deneyimi ve uzmanlığı gereği, aşağıdaki icra işlemleri ve icra davaları ile ilgilenir.

İlamsız İcra

Mahkeme kararı olmadan icra daireleri tarafından yürütülen icra türüdür. İlamsız icrada ispat için herhangi bir belgeye gerek yoktur. Yalnızca alacağının olduğunun iddia edilmesi yeterlidir. Bu durumda icra dairesi, borçlu olduğu iddia edilen kişiye tebligat gönderir.

Borçlu olan kişi 7 gün içerisinde itiraz etmezse, icra kararı kesinleşir ve borçlu olan kişiye borcunu ödemesi için 7 gün süre verilir. Borçlu bu süre içerisinde borcunu ödemezse, haciz işlemleri başlatılır.

Borçlu olduğu iddia edilen kişinin tebligatı aldıktan sonra, tebligatın yapıldığı icra dairesine başvuruda bulunması ve borcum yoktur diye dilekçe vermesi yeterli olacaktır. Bu durumda icra işlemleri otomatik olarak durur.

Alacaklı olduğunu iddia eden kişi ise bu durumda mahkemeye başvurmak zorundadır ve alacağını belgelerle ispat etmelidir.

İlamsız icra kendi içerisinde 3 kısımda ele alınır:

• Birinci kısımdaki icra işlemleri genel haciz yoluyla yapılır. Dayanağını icra ve iflas kanunu madde 46-144’ten alır.
  • İkinci kısımdaki icra işlemleri kambiyo senetlerine özgü icra takibidir. Dayanağını, icra ve iflas kanunu madde 167-176’dan alır.
  • Üçüncü kısım ise kiralanan taşınmazların tahliyesi yoluyla takiptir. Dayanağını, icra ve iflas kanunu madde 269-275’den alır.

Kambiyo Senetlerine Bağlı İcra

Bono, çek, poliçe, hisse senedi ve senet gibi belgeler kambiyo senedi olarak adlandırılır. Borçlar kanununda kambiyo senetleri oldukça önemlidir. Bu senetlerle ilgili işlenecek suçlar bu yüzden ağır bir şekilde cezalandırılır.

Eski kanunlarda karşılıksız çek düzenleyenlere hapis cezası veriliyordu. Yeni kanun maddelerinde bu uygulama kaldırıldı.

Kambiyo senetlerine yönelik haciz yolu ilamsız icra ile gerçekleştirilir. Ayrıca ilamlı icra ile de takip edilebilir. Alacaklı olan kişi elindeki senedi icra dairesine ya da mahkemeye sunabilir. Böylece alacağını belgelendirmiş olur.

Yukarıda detaylı olarak anlatılan icra işlemlerinin yanı sıra Konya icra avukatı, aşağıdaki icra işlemleriyle de ilgilenir:

• İcra takibine yapılan itiraz davaları,
  • İtirazın iptali davaları,
  • İtirazın kaldırılmasına yönelik davalar,
  • Menfi tespit davaları,
  • İstirdat davaları,
  • İstihkak davaları,
  • İhalenin feshi davaları,
  • Kira ödenmemesi nedeniyle başlatılan icra takibi,
  • Tahliye davaları,
  • Rehinin paraya çevrilmesi davaları,
  • İhtiyati haciz kararlarının alınması.

Menfi Tespit Davaları

İlamlı icra yoluyla dava açılan borçlu, borcunun olmadığını ispat etmek amacıyla, menfi tespit davası açabilir. Eğer borçlu bu yolu izlerse, borç miktarının en az %15’ini teminat olarak yatırmalıdır. Davayı kazandığında yatırdığı miktar kendisine iade edilir. Ayrıca ilamlı icra davasını da kazanmış olur. Yani icra ve haciz tehlikesinden kurtulmuş olur.

İstirdat Davaları

İlamsız icraya uğramış olan kişi, yasal süre içerisinde borca itiraz etmemişse, hakkındaki icra kararı kesinleşir. Yine de süreyi aşmış olsa bile daha sonradan istirdat davası açarak borçlu olmadığını ispat edebilir.

Borçlu olduğu iddia edilen kişinin istirdat davası açabilmesi için bahsedilen borcun tamamını mahkemeye yatırması gerekir. Davayı kazandığı takdirde yatırdığı miktarın tamamını alır, ayrıca icra tehlikesinden de kurtulmuş olur.

Nafaka Borcu ile İlgili İcra İşlemleri

İlgili yasalara göre nafaka borcu ertelenmez. İcraya konu olmuşsa, nafaka miktarının tamamı borçlu olandan tahsil edilir. Eğer borçlunun herhangi bir mal varlığı yoksa maaşının tamamı nafaka borcunun tahsili için haczedilir.

Nafaka borcu ile ilgili ilamlı ya da ilamsız icra yoluna gidilebilir. Borçlu olan kişi isterse alacağın iptali davası açabilir. Alacaklı olan kişi ise itirazın iptali davası açabilir. Eğer alacaklı kişi davayı kazanırsa icra ve haciz işlemleri tekrar başlar.

Eğer alacaklı olan kişi açtığı davayı kazandığı takdirde 1 yıl süre içerisinde haciz işlemi talebinde bulunmazsa dosya işlemden kaldırılır. Ancak icra takip kararı devam eder. Nafaka borçlarında haciz işlemlerinin zaman aşımı süresi yoktur.

İcra ve haciz işlemlerinin dayanağı olan icra ve iflas kanunu hakkında detaylı bilgi almak için, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.3.2004.pdf  bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Konya İcra Avukatı Hizmetini Güneyli Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Konya hukuk bürosu olarak, müvekkillerimiz adına icra ve haciz işlemlerini başlatıyoruz.

İcra ve hacizle ilgili davaları açıyoruz.

Başta Konya adliyesi olmak üzere birçok adliyede müvekkillerimiz adına icra davalarını açıyoruz ve takip ediyoruz.

Zorunlu arabuluculuk yasası kapsamında uyuşmazlıkların çözümü için tarafların bir araya gelmesini sağlıyoruz.

İcra ve haciz işlemleri ile ilgili gerekli tebligatları müvekkilimiz adına muhataplarına gönderiyoruz.

Konya İcra Avukatı ile İcra Davası Nasıl Açılır?

Konya avukat yardımıyla, icra mahkemelerine dilekçe vererek dava sürecini başlatıyoruz.

Bazı durumlarda ilamsız icra işlemlerini müvekkilimiz adına başlatıyor ve takip ediyoruz.

İcra Davaları Ne Kadar Sürer?

İlamsız icra işlemleri kısa sürer. Ancak haciz işlemleri borçlu olan kişinin durumuna göre uzayabilir. İcra davaları da ortalama olarak 2-3 ay kadar sürebilir. Mahkemenin iş yükü ve diğer nedenlerden dolayı bu süre uzayabilir.

Konya İcra Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Müvekkillerimiz adına icra işlemlerini başlatırız. İlamlı icra işlemlerinde ilgili mahkemelere dilekçe ve delil niteliğindeki belgeleri sunarak, davanın açılmasını sağlarız.

İlk derece mahkemelerinin verdiği kararlara itiraz ederek, dava sürecini bir üst mahkemeye taşırız.

İcra Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

İcra, haciz ve icra dava türlerine ait vekalet ve danışmanlık ücretlerini bizleri arayarak öğrenebilirsiniz.

Konya’da En İyi İcra Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Güneyli hukuk bürosu olarak İcra ve haciz konularında sizlere yardımcı olmaya devam ediyoruz.

İcra Avukatı Ne Yapar?

Her türlü icra işlemlerini gerçekleştirir. Borçlunun borcunu ödemesi adına ilamlı icra işlemleriyle ilgilenir. İcra hukuku ile ilgili davaları açar ve müvekkili adına bu tür davaları son aşamasına kadar takip eder.

İcra Davasında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

İcra hukuk mahkemeleri, her türlü icra davasında yetkili ve görevlidir.