Konya Arabulucu Avukatı

Konya arabulucu avukatı

6325 sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu kapsamında, Konya arabulucu avukatı, arabuluculuk hizmeti verme yetkisi kazanmıştır.

Konya Arabulucu Avukatı Nedir Hangi Konularda Hizmet Verir?

Konya en iyi arabulucu avukat, arabulucu konularında deneyimli, birçok kanun konusunda ise uzman hukuk fakültesi mezunu kişidir.

Konya arabulucu avukat, uzmanlığı ve deneyimi gereği aşağıdaki konularda hizmet sağlar.

Arabulucu Türleri Nelerdir?

Zorunlu Arabuluculuk

6325 sayılı kanun gereğince bazı uyuşmazlıklarda zorunlu arabuluculuk hizmeti alınmalıdır. Eğer bu meselelerde arabuluculuk hizmeti alınmazsa, doğrudan dava açılamaz. Bu meseleler ilgili kanun gereğince; kıdem tazminatı, ihbar tazminatı, mesai ücretleri ve maaşlar olarak belirlenmiştir.

İhtiyari Arabuluculuk

Kişiler isterlerse zorunlu arabuluculuk konuları dışındaki uyuşmazlıklarda doğrudan mahkemeye başvurabilirler. Ceza ve ağır ceza davalarında görülen suçlardan kaynaklı uyuşmazlıklar bu kapsamda değerlendirilir.

Ticari Davalarda Zorunlu Arabuluculuk

6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun 5/a maddesi ve Türk Ticaret Kanununun 4. Maddesinde belirtilen konulardaki uyuşmazlıklar zorunlu olarak arabuluculuk hizmetine tabidir.

Uyuşmazlık konuları genel olarak ödenen ücretlerin geri alınması ya da bir kısmı ödenen ücretlerinin geriye kalanının tahsil edilmesi üzerinedir. Ayrıca tazminat konularında da zorunlu arabuluculuk hizmeti şart koşulmuştur.

Bu tür uyuşmazlıklar arabulucular tarafından 1 hafta içerisinde sonuçlandırılmalıdır. Bazı durumlarda bu süre 2 haftayı bulabilir.

İş Hukukunda Zorunlu Arabuluculuk

İşçi ve işveren arasında sorunların daha hızlı çözülmesi ve iş mahkemelerinin iş yükünün azaltılması amacıyla, iş dünyasındaki sorunların öncelikle arabulucu hizmeti yoluyla çözümlenmesi öngörülmüştür.

Yıllık izin ücreti, fazla çalışma ücreti, maaş, ihbar tazminatı, kıdem tazminatı ve diğer özlük hakları ile ilgili uyuşmazlıkların çözümünde arabulucu hizmeti kullanılmalıdır. Diğer uyuşmazlıklar ile ilgili arabuluculuk hizmeti istisnadır.

7036 sayılı İş Mahkemeleri Kanununun 1-3. Maddesinde bu durum:

“MADDE 3- (1) Kanuna, bireysel veya toplu iş sözleşmesine dayanan işçi veya işveren alacağı ve tazminatı ile işe iade talebiyle açılan davalarda, arabulucuya başvurulmuş olması dava şartıdır.

(2) Davacı, arabuluculuk faaliyeti sonunda anlaşmaya varılamadığına ilişkin son tutanağın aslını veya arabulucu tarafından onaylanmış bir örneğini dava dilekçesine eklemek zorundadır. Bu zorunluluğa uyulmaması hâlinde mahkemece davacıya, son tutanağın bir haftalık kesin süre içinde mahkemeye sunulması gerektiği, aksi takdirde davanın usulden reddedileceği ihtarını içeren davetiye gönderilir. İhtarın gereği yerine getirilmez ise dava dilekçesi karşı tarafa tebliğe çıkarılmaksızın davanın usulden reddine karar verilir. Arabulucuya başvurulmadan dava açıldığının anlaşılması hâlinde herhangi bir işlem yapılmaksızın davanın, dava şartı yokluğu sebebiyle usulden reddine karar verilir.

(3) İş kazası veya meslek hastalığından kaynaklanan maddi ve manevi tazminat ile bunlarla ilgili tespit, itiraz ve rücu davaları hakkında birinci fıkra hükmü uygulanmaz.”

Olarak ifade edilmiştir.

İşe İade Davalarında Zorunlu Arabuluculuk

Ülkemizde sıklıkla karşılaştığımız sorunlardan birisi de işverenlerin kanunları hiçe sayarak uyguladıkları kurallar nedeniyle işçilerin bu kurallara itiraz etmeleri ve sonunda da işten çıkarılmalarıdır.

İşçi uğradığı haksızlık karşısında işe iade davası açabilir. Ancak yasal zorunluluk gereği öncelikle arabulucu hizmeti almalıdır.

İşçinin iş akdinin fesih tarihinden 1 ay içerisinde işçi arabulucuya başvurmalıdır. 4857 sayılı İş Kanunu madde 20/1’de bu durum:

“MADDE 20 – İş sözleşmesi feshedilen işçi, fesih bildiriminde sebep gösterilmediği veya gösterilen sebebin geçerli bir sebep olmadığı iddiası ile fesih bildiriminin tebliği tarihinden itibaren bir ay içinde iş mahkemesinde dava açabilir. Toplu iş sözleşmesinde hüküm varsa veya taraflar anlaşırlarsa uyuşmazlık aynı sürede özel hakeme götürülür.

Feshin geçerli bir sebebe dayandığını ispat yükümlülüğü işverene aittir. İşçi, feshin başka bir sebebe dayandığını iddia ettiği takdirde, bu iddiasını ispatla yükümlüdür.

Dava seri muhakeme usulüne göre iki ay içinde sonuçlandırılır. Mahkemece verilen kararın temyizi halinde, Yargıtay bir ay içinde kesin olarak karar verir.

Özel hakemin oluşumu, çalışma esas ve usulleri çıkarılacak bir yönetmelikle belirlenir.”

Belirtilmiştir. Özellikle son maddede özel hakeme başvurulması gerektiği ifade edilmiştir. Mevcut yasalara eklenen yeni maddelerle birlikte mahkemeye başvurmadan önce arabulucuya başvurulması ifade edilmiştir.

Arabulucu hizmetinde aşağıdaki konular ele alınır:

• İşçinin işe başlatılma tarihi,
  • Ücret ve diğer alacaklarının nakit olarak değeri,
  • Eğer işveren tarafından işçi işe başlatılmamışsa, işçinin alacağı tazminatın miktarı,

Arabulucu hizmeti sonunda işveren işçiyi yeniden işe başlatırsa, yukarıdaki konuları kabul etmiş sayılır.

4857 sayılı iş kanunu madde 21/5’e göre arabuluculuk hizmeti sonrasında işçi haklı görülmüş ve işe iadesi yönünde karar alınmışsa ve işveren bu karara rağmen işçiyi işe almayı reddetmişse, tüm yasal sorumluluğu kabul etmiş sayılır.

7036 sayılı İş Mahkemeleri Kanununun 3/15 maddesine göre arabulucu toplantısına asıl işveren ve alt işveren temsilcileri katılmak zorundadır. Toplantıda her iki taraf da aynı beyanı irade etmelidir.

Kıdem Tazminatlarına Zorunlu Arabuluculuk

İşçinin çalıştığı her yıl brüt ücreti kadar hak kazandığı aylık maaş miktarına kıdem tazminatı adı verilir. İşçi haklı sebeplerle işten ayrıldığında ya da haksız nedenlerle işveren tarafından işten çıkarıldığında ya da emekli olduğunda, kıdem tazminatı almaya hak kazanır.

Eğer işveren haklı nedene dayanmadığı halde işçinin kıdem tazminatını ödememişse, işçi öncelikle arabulucuya başvuruda bulunur. Buradan da sonuç çıkmazsa, işçinin mahkemeye başvurma hakkı vardır.

Fazla Çalışma Ücreti İle İlgili Arabuluculuk

Ülkemizde iş dünyasında karşılaşılan en büyük sorunlardan birisi de fazla çalışma ücretlerinin ödenmemesidir. Bu durum işçinin sigorta primlerini de etkilemektedir.

Mevcut yasalara göre işçi haftada en fazla 45 saat çalıştırılabilir. Haftalık 45 saati aşan her saat için işçiye saat ücretinin %50 fazlasının ödenmesi gerekir.

Fazla çalışma uyuşmazlıkları için önce arabulucu hizmeti alınmalıdır.

Yıllık Ücretli İzin ve Diğer Uyuşmazlıklar ile İlgili Zorunlu Arabuluculuk

Milli ve dini bayramlarda kullanılan izinler işçinin haklarıdır. Eğer işçi bu günlerde de çalıştırılmışsa, günlük ücretinin 2 katı kadar fazla mesai almaya hak kazanır. İşveren bu ücretleri ödemezse işçi, arabulucuya başvuruda bulunabilir.

İşçi ve İşverenin Hakaret Etmesi

İş dünyasında sık karşılaşılan sorunlardan bir tanesi de mobbingdir. İşçi ve işverenin birbirlerine hakaret etmesi de bir tür mobbingdir. Genel olarak işverenler işçilere mobbing uygular.

Bu gibi durumlarda taraflar birbirlerine dava açabilir ve tazminat talebinde bulunabilirler.

Ancak dava açmadan önce arabuluculuk hizmetinin alınması şarttır.

Özel Hukuki Nedenler

Yukarıda saydıklarımızın dışında özel hukuki nedenlerden dolayı arabulucu hizmeti alınabilir. Genel olarak tüketici sorunları, nafaka, maddi ve manevi tazminat konularında arabulucuya gidilebilir.

Konya Arabulucu Avukatı Olarak Hizmetlerimiz Nelerdir?

Konya hukuk bürosu olarak, müvekkillerimize yasaların zorunlu tuttuğu konularda arabulucu hizmeti sağlarız. Ayrıca yasaların zorunlu tutmadığı konularda da arabulucu hizmeti veririz.

Konya avukat personelimizle, arabulucu toplantısında tarafların anlaşmasına çalışırız. Toplantıda olanları tutanak haline getirerek, ilgili mahkemelerde kullanılmasını sağlarız.

Başta Konya adliyesi olmak üzere birçok adliyede, arabulucu toplantısının olumsuz sonuçlanması halinde ilgili davaları açar ve takibini gerçekleştiririz.

Konya Arabulucu Avukatının Görevleri Nelerdir?

Konya arabulucu avukatı aşağıdaki görevleri yerine getirir:

• Tarafsız olarak uyuşmazlık konusunu ele alır.
  • Birçok hukuk dalında uzmandır. Uzman olduğu konularda arabuluculuk hizmeti verir.
  • Çözüm odaklı yaklaşır.
  • Uyuşmazlık oturumlarında yaşanan gerginlik durumlarında tarafların sakinleşmesini sağlar. Aynı zamanda tarafları birbirinden korur.
  • İnsan psikolojisi konusunda uzmandır.
  • Uyuşmazlık konuları ile ilgili ihtilaf noktalarını tespit eder. Tarafların ve birçok kişinin göremediği detayları görür ve soruna farklı çözüm yolları ile yaklaşmış olur.
  • Uyuşmazlıkla ilgili farklı alternatifler sunar.
  • Arabuluculuk oturumunda belirsizliğin oluşmasına müsaade etmez.

Arabuluculuk Hizmetinin Yararları Nelerdir?

Konya arabulucu avukatı hizmeti aldığınızda, aşağıdaki faydaları elde etmiş olursunuz:

• Zorlu ve yıpratıcı dava süreçlerinden kaçınmış olursunuz.
  • Zamandan ve paradan kazanırsınız. Arabuluculuk hizmetine daha az ödersiniz.
  • Uzlaşma sayesinde anlaşmazlık yaşadığınız tarafla barışırsınız.
  • Hızlı ve kolay çözüm imkanlarına kavuşursunuz.
  • Gizlilik esas olduğundan tedirgin olmanıza gerek kalmaz.
  • Arabuluculuk oturumlarında tüm görüşmeler kaydedilir.
  • Arabulucu avukatı güvenilirdir.
  • Mahkemelerin iş yükünü azaltan bir uygulamadır.

Arabuluculuk hizmetinin yasal dayanağı olan kanun mevzuatını detaylı incelemek için, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6325.pdf bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Arabulucu avukat ücretleri ne kadar?

Arabulucu hizmetlerinde alınan ücretler hakkında detaylı bilgileri, bizleri arayarak öğrenebilirsiniz.

Konya’da en iyi arabulucu avukatını nasıl bulabilirim?

Tüm hukuk branşlarında uzman avukat personelimizle, arabuluculuk hizmetinde sizlere yardımcı olmaya hazırız.

Arabulucu avukatı ne yapar?

Tarafları bir araya getirerek, sorunun hızlı çözülmesine yardımcı olur.

Arabulucu avukat ücretini kim ödüyor?

Arabulucu ücretini tek taraf ödeyebileceği gibi, iki tarafta eşit bir şekilde ödeyebilir.