Konya Cinsel Suçlara Bakan Avukatlar

Cinsel Suçlara Bakan Avukatlar Konya

5237 sayılı Türk Ceza Kanunu, birçok suçun konusu olan davayı bünyesinde barındırır ve ceza davalarının da temel dayanağıdır. Türk Ceza Kanununun 102-103-104 ve 105. Maddeleri cinsel suçlarla ilgilidir. Konya cinsel suçlara bakan avukat, ceza ve ağır ceza davalarına müdahil olarak, müvekkilinin haklarını korumaya çalışır. Mağdur ve haksız yere suçlananları savunur.

Konya Cinsel Suçlara Bakan Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Konya en iyi cinsel suçlara bakan avukat, ceza ve ağır ceza davalarında deneyimli ve ilgili kanunlarda uzman hukuk fakültesi mezunu kişidir.

Konya cinsel suçlara bakan avukat mesleği, uzmanlığı ve deneyimi gereği aşağıdaki suçlarla ilgili davalara bakar.

TCK Madde 102/1 Basit Cinsel Saldırı Suçu

Anayasada ve kanunlarımızda kişilerin bedenlerinin dokunulmazlık hakkı vardır. bu dokunulmazlık hakkı kişi ya da kişilerin rızası olmadan ihlal edilirse suç işlenmiş olur. TCK madde 102/1 maddesinde tanımlanan bu suçlardan bir tanesi basit cinsel saldırı suçudur.

Basit cinsel saldırı suçu, kişinin rızası olmadan vücudunun herhangi bir yerine dokunmakla işlenir. Bu suça verilecek olan ceza 5 yıldan 10 yıla kadar hapis cezasıdır.

TCK madde 102/2-3 Nitelikli Cinsel Saldırı

Kişilerin bedenlerine rızaları olmadan dokunmanın ötesinde, kişilerin bedenlerine yönelik yapılan saldırı, nitelikli cinsel saldırı suçu olarak tanımlanır. TCK madde 102/2-3’te bu suç detaylı olarak tanımlanmıştır.

Nitelikli cinsel saldırı suçu kişinin cinsel organına yabancı cisim sokularak işlenir. Mesela kişinin cinsel organına: penis, şişe, cop, sopa, kalem gibi yabancı cisimlerin sokulması suretiyle işlenir.

Bu suçu işleyen kişi ya da kişilere 12 yıldan az olmamak üzere hapis cezası verilir. Nitelikli cinsel saldırı suçu eşlere karşı işlenmişse şikayete tabidir. Yani mağdur olan tarafından kolluk kuvvetlerine ya da savcılık makamına şikayette bulunması gerekir.

Nitelikli Cinsel Saldırı Suçu aşağıdaki şekillerde işlenmiş olabilir:

• Bedenen ya da ruhsal olarak kendisini savunamayacak durumda olan kişi ya da kişilere karşı,

• Kamu görevinin sağladığı nüfusu kötüye kullanarak suçun işlenmesi,

• Üçüncü derece akraba da dahil olmak üzere suçu işleyenler; üvey baba, üvey anne, üvey kardeş ya da evlat edinenler ise,

• Suç silahla işlenmişse ya da suçu işleyenler birden fazla kişiden oluşuyorsa,

• Suç, insanların toplu olarak bulunduğu yerin sağladığı kolaylıktan yararlanılarak işlenmişse,

Nitelikli cinsel saldırı suçu yukarıdaki maddelerde anlatıldığı gibi işlenmişse suçu işleyen kişi ya da kişilere verilecek olan ceza yarı oranında artırılır.

Konya’da Cinsel Suçlara Bakan Avukatlar Hizmetini Güneyli Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Konya hukuk bürosu olarak cinsel suçlardan dolayı mağdur olan müvekkillerimize yardımcı oluyoruz. Ayrıca üzerine atılı suçtan dolayı mağdur olan kişilere de yardım ediyoruz.

Eğer işlemediğiniz bir suçtan dolayı yargılanıyorsanız ya da işlenen bir suçun mağduru olmuşsanız, bizimle hemen irtibata geçin.

Ceza ve ağır ceza davalarında öncelikle suçla ilişkilendirilen sanıkların ifadesi alınır ya da sorgulama işlemine tabi tutulurlar. Ancak sorgulama ya da ifade alma işlemi hukuksuz olarak gerçekleşmiş olabilir. Ya da sanık işlemediği suçtan dolayı, suçu üzerine alma gibi bir eyleme zorlanmış olabilir. Bu gibi durumlarda müvekkillerimizin ifade alma ve sorgulama işlemlerinde yanlarında bulunuyoruz. Sorgu ve ifade alma işleminin tutanaklara geçmesini sağlıyoruz.

Suçla ilgili toplanan delilleri inceliyoruz. Hukuka aykırı olan delillere karşı itirazlarımızı dile getiriyoruz.

Tanıkların ifadelerini inceleyerek, gerekli olan itirazlarımızı mahkeme huzurunda yaparız. Mahkemenin istediği bilirkişi raporlarını inceleriz ve analiz ederiz. Dava başlamadan önce dava dosyasını inceleyerek gerekli olan savunmaları hazırlarız.

İlk derece mahkemelerinin verdiği kararlara itiraz ederek, dava sürecini temyiz mahkemelerine taşırız.

Müvekkillerimize ceza ve ağır ceza davaları konusunda danışmanlık hizmeti sunarız.

Cinsel Suçlara Bakan Avukatlar ile Cinsel Suçlar Davası Nasıl Açılır?

Konya avukat, ceza ve ağır ceza davası açmaya yetkili değildir. Bu tür davaların açılmasına, yine bu tür davalara bakan mahkemeler karar verir. Kolluk kuvvetleri tarafından suç öğrenildiğinde ve suçu işleyen kişi göz altına alındığında, suçu işleyen kişi kolluk kuvvetleri tarafından sorgulanır. Sorgulama işlemi tutanak altına alınarak savcılığa sevk edilir.

Savcılık kolluk kuvvetleri tarafından toplanan delilleri ve sanığın ifadesini inceler ve suçla ilgili iddianame hazırlar. İddianame, ilgili mahkemeye gönderilir. Mahkeme delilleri ve savcının iddianamesini inceler. Daha sonra dava açılıp açılmayacağına karar verir.

Eğer dava açılırsa sanık mahkemeye sevk edilir ve dava süreci başlamış olur.

Ceza ve ağır ceza davalarının dayanağı olan kanun mevzuatını detaylı olarak incelemek için, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.5237.pdf bağlantısına göz atabilirsiniz.

Cinsel Suç Davaları Ne Kadar Sürer?

Ortalama olarak cinsel suçlarla ilgili davalar 1-2 yıl arası sürmektedir. Aslında ceza ve ağır ceza davaları için öngörülen süre budur. Ancak uygulamada bu süreler ne yazık ki geçerli olmamaktadır.

Cumhuriyet savcılığının iddianame hazırlaması, bilirkişi raporlarının hazırlanması, tanıkların dinlenmesi, delillerin toplanması, mahkemelerdeki iş yükünün fazla olması gibi nedenlerden dolayı ceza ve ağır ceza davaları uzun sürmektedir.

Konya Cinsel Suçlara Bakan Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Konya adliyesi başta olmak üzere tüm adliyelerde ceza ve ağır ceza davalarını takip ederiz. Ayrıca Konya cinsel suçlara bakan avukat olarak aşağıdaki hizmetleri müvekkillerimize sağlarız:

• Konya ilinin genelinde müvekkillerimizin davalarını takip ederiz.

• Eğer suçun mağduru 18 yaşından küçük çocuksa, psikolojik yardım almasını sağlarız ve davasını sonuna kadar takip ederiz.

• Müvekkillerimize danışmanlık hizmeti sunarız.

• Cinsel suçlarla ilgili haksız yere suçlanan ve göz altına alınan kişi ya da kişilerin savunmasını gerçekleştiririz.

• Haksız yere suçlanan kişi ya da kişilerin kolluk kuvvetleri tarafından alınan ifadelerinde ve sorgulama işlemlerinde onlara nezaret ederiz. Herhangi bir olumsuz durumda, tutanakları imzalamayarak, mahkemede gerekenleri yaparız.

• Cinsel suça maruz kalan müvekkillerimizin, bu suçla ilgili tehlikesi devam ediyorsa, uzaklaştırma ya da koruma kararı aldırırız.

Cinsel suçlardan dolayı mağdur olmuşsanız, haklarınızı kaybetmemek adına uzman avukatlarımızdan yardım almanız yararlı olacaktır.

Eğer işlemediğiniz bir suçtan dolayı yargılanıyorsanız, hak kaybına uğramamak adına alanında uzman ve ceza davalarında deneyimli avukatlarımızdan yardım almanız gerekir.

Cinsel suçlara bakan avukatların ücretleri ne kadar?

Ücretler hakkında, hukuk büromuzu arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

Konya’da en iyi cinsel suçlara bakan avukatı nasıl bulabilirim?

Konya ilinde en iyi avukatı, Güneyli Hukuk bürosunda bulabilirsiniz.

Cinsel Suçlara Bakan Avukatlar neler yapar?

Sanık ve müştekilerin savunmasını gerçekleştirir. Tutuklama kararlarına itiraz eder. Cinsel suçlarla ilgili davalara katılır.

Cinsel Suçlar davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Asliye ceza, ağır ceza ve sulh ceza mahkemeleri görevli ve yetkilidir.