Konya Tüketici Avukatı

Konya tüketici avukatı

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, tüketici davalarının temel dayanağıdır. Konya tüketici avukatı bu kanun kapsamında müvekkillerinin haklarını korumaya çalışır.

Konya Tüketici Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Konya en iyi tüketici avukatı, tüketicinin korunması hakkında kanun ve diğer ilgili kanunlar konusunda uzman, tüketici davaları konusunda deneyimli olan hukuk fakültesi mezunu kişidir.

Konya tüketici avukatı; mesleği, deneyimi ve uzmanlığı gereği aşıdaki davalara bakar.

Ayıplı Mal Ya da Hizmetten Kaynaklanan Davalar

6502 sayılı yasanın 8. Maddesine göre ayıplı mal:

“MADDE 8- (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

(2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.

(3) Sözleşmeye konu olan malın, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde teslim edilmemesi veya montajının satıcı tarafından veya onun sorumluluğu altında gerçekleştirildiği durumlarda gereği gibi monte edilmemesi sözleşmeye aykırı ifa olarak değerlendirilir. Malın montajının tüketici tarafından yapılmasının öngörüldüğü hâllerde, montaj talimatındaki yanlışlık veya eksiklik nedeniyle montaj hatalı yapılmışsa, sözleşmeye aykırı ifa söz konusu olur.”

Olarak tanımlanır.

Ayakkabı satan bir işletmeci, müşteriye ayakkabının dikişli ve deri olduğunu söylediğinde, müşteri satıcının beyanı üzerine ayakkabıyı satın alır. Ancak müşteri ayakkabıyı kullanmaya başladığında deri olmadığını görür ve üstelik dikişli değil yapıştırmadır. Bu durumda satıcı ayıplı mal satmış olur.

Yeni düzenlenen tüketici kanununda müşterileri satın aldıkları ürünü fişini getirmek koşuluyla 14 gün içerisinde iade edebilirler. Üstelik hiçbir koşul ve mazeret ileri sürmelerine gerek kalmadan.

Eğer satıcı ürünü iade almazsa, müşteri tüketici hakem heyetine başvurabilir. Tüketici hakem heyetinden de olumsuz bir karar çıkarsa, müşteri tüketici davası açma hakkına sahiptir.

Tüketici Kredileri ve Kredi Kartları ile İlgili Davalar

Kredi sağlayan banka ve kuruluşlar, ilgili yasalar gereği müşterilerine bazı hizmetleri ücretsiz sunmak zorundadır. Bu hizmetlerden birisi de kredi kullandırma ve kredi kartı ürünü vermedir.

Ancak uygulamada birçok banka müşterilerinden dosya masrafı adı altında kesinti yapmaktadırlar. Ayrıca kredi kartı ürünlerinde de yasal olmayan aidat kesintileri söz konusudur.

Bu tür kesintiler için müşteriler bankadan kesintilerin yapılmamasını ya da yapılmışsa kendilerine iadesini talep edebilirler. Eğer banka müşterinin talebine karşın iade işlemlerini yapmazsa, müşteri dava açma yoluna gidebilir.

Tüketici Sözleşmelerindeki Haksız Şartlardan Dolayı Açılan Davalar

6502 sayılı kanunun 5. Maddesine göre:

(1) Haksız şart; tüketiciyle müzakere edilmeden sözleşmeye dâhil edilen ve tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde dürüstlük kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme şartlarıdır. (2) Tüketiciyle akdedilen sözleşmelerde yer alan haksız şartlar kesin olarak hükümsüzdür. Sözleşmenin haksız şartlar dışındaki hükümleri geçerliliğini korur. Bu durumda sözleşmeyi düzenleyen, kesin olarak hükümsüz sayılan şartlar olmasaydı diğer hükümlerle sözleşmeyi yapmayacak olduğunu ileri süremez. (3) Bir sözleşme şartı önceden hazırlanmış ve standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse, o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir. Sözleşmeyi düzenleyen, bir standart şartın münferiden müzakere edildiğini iddia ediyorsa bunu ispatla yükümlüdür. Sözleşmenin bütün olarak değerlendirilmesinden standart sözleşme olduğu sonucuna varılırsa, bu sözleşmedeki bir şartın belirli unsurlarının veya münferit bir hükmünün müzakere edilmiş olması, sözleşmenin kalan kısmına bu maddenin uygulanmasını engellemez. 1 20/2/2020 tarihli ve 7222 sayılı Kanunun 39 uncu maddesiyle, bu fıkranın ikinci cümlesinde yer alan “Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu” ibaresi “Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası” şeklinde değiştirilmiştir. (4) Sözleşme şartlarının yazılı olması hâlinde, tüketicinin anlayabileceği açık ve anlaşılır bir dilin kullanılmış olması gerekir. Sözleşmede yer alan bir hükmün açık ve anlaşılır olmaması veya birden çok anlama gelmesi hâlinde; bu hüküm, tüketicinin lehine yorumlanır. (5) Faaliyetlerini, kanun veya yetkili makamlar tarafından verilen izinle yürütmekte olan kişi veya kuruluşların hazırladıkları sözleşmelere de niteliklerine bakılmaksızın bu madde hükümleri uygulanır. (6) Bir sözleşme şartının haksızlığı; sözleşme konusu olan mal veya hizmetin niteliği, sözleşmenin kuruluşunda var olan şartlar ve sözleşmenin diğer hükümleri veya haksız şartın ilgili olduğu diğer bir sözleşmenin hükümleri dikkate alınmak suretiyle sözleşmenin kuruluş anına göre belirlenir. (7) Sözleşme şartlarının haksızlığının takdirinde, bu şartlar açık ve anlaşılır bir dille yazılmış olmak koşuluyla, hem sözleşmeden doğan asli edim yükümlülükleri arasındaki hem de mal veya hizmetin piyasa değeri ile sözleşmede belirlenen fiyat arasındaki dengeye ilişkin bir değerlendirme yapılamaz. (8) Bakanlık, genel olarak kullanılmak üzere hazırlanmış sözleşmelerde yer alan haksız şartların, sözleşme metinlerinden çıkarılması veya kullanılmasının önlenmesi için gerekli tedbirleri alır. (9) Haksız şartların tespit edilmesi ve denetlenmesine ilişkin usul ve esaslar ile sınırlayıcı olmamak üzere haksız şart olduğu kabul edilen sözleşme şartları yönetmelikle belirlenir.”

Olarak tanımlanmıştır. Tüketici haksız sözleşme şartlarından dolayı mağdur olursa, dava açma hakkına sahiptir.

Yukarıda sıraladığımız tüketici davalarının yanı sıra aşağıdaki davalar da tüketicinin haklarını korumak adına açılabilir:

• 6502 sayılı kanun kapsamındaki uyuşmazlıklardan kaynaklanan davalar,
  • Alım satım sözleşmelerinden doğan uyuşmazlıklardan kaynaklanan davalar.

Konya’da Tüketici Avukatı Hizmetini Güneyli Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Konya hukuk bürosu olarak, müvekkillerimiz adına tüketici davalarını açarız. Kapsamlı dava dosyası hazırlayarak müvekkillerimiz adına ilgili mahkemelere dava dilekçesi ile birlikte sunarız.

Dava sürecini başlatmadan önce tüketici hakları hakem heyetlerine müvekkillerimiz adına başvuruda bulunuruz.

Tüketici hukukuyla ilgili müvekkillerimize danışmanlık hizmeti sağlarız.

Tüketici hukuku gereği taraflar arasında arabuluculuk hizmeti veririz.

Konya tüketici avukatı olarak, banka ve kredi kuruluşlarının hazırladıkları sözleşmelerin kanuna uygun olup olmadığını analiz ederiz.

Konya avukat personelimizle, alıcı ve satıcı arasında yapılan protokolleri hukuka uygun olarak hazırlarız. Hazır olan protokollerin kanuna uygun olup olmadığını kontrol ederiz ve gerekli olan düzenlemeleri gerçekleştiririz.

Başta Konya adliyesi olmak üzere, birçok adliyede müvekkillerimiz adına tüketici davalarını takip ederiz.

Konya Tüketici Avukatı ile Tüketici Davası Nasıl Açılır?

Tüketicinin yaşadığı bölgedeki Tüketici mahkemelerine dilekçe ile başvuruda bulunarak süreç başlatılır. Konya tüketici avukatı müvekkilinden aldığı vekaletname ile dava dilekçesini hazırlar ve tüketici mahkemesine verir. Dava dilekçesinin yanı sıra, kapsamlı hazırlanan dava dosyasını da mahkemeye sunar.

Tüketici Davaları Ne Kadar Sürer?

Ortalama olarak mahkemelerin iş yüküne göre tüketici davaları 6 ay ile 1 yıl arasında sürer. Bazı durumlarda bu süre çeşitli nedenlerden dolayı uzayabilir.

Tüketici davalarının dayanağı olan Tüketici mevzuat metnini detaylı olarak incelemek için, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6502.pdf

Bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Konya Tüketici Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Tüketici davalarında müvekkillerimize aşağıdaki hizmetleri veririz:

• Ayıplı mal ve hizmetten kaynaklanan sorunları çözmeye çalışırız. Bu kapsamda satıcı ile tüketiciyi bir araya getirerek arabuluculuk hizmeti veririz.
  • Konya tüketici avukatı olarak, tüketici sözleşmelerindeki haksız şartları düzelttirmeye çalışırız.
  • Tüketici kredileri ve kredi kartları ile ilgili sorunlarla ilgili müvekkillerimize yardımcı oluruz.
  • Tüketici hakem heyetlerinde müvekkillerimizi temsil ederiz.
  • Konya adliyesi ve diğer adliyelerde tüketici ve ticaret mahkemelerinde müvekkillerimizi temsil ederiz ve onlara danışmanlık hizmeti sunarız.
  • 6502 sayılı kanun kapsamındaki tüm davalara müdahil oluruz.
  • Alım satım sözleşmelerinin hazırlanmasında, taraflara yardım ederiz.
  • Satıcı ile tüketici arasındaki protokollerin hazırlanmasına yardım ederiz.

Tüketici avukatı ücretleri ne kadar?

Tüketici davaları ve danışmanlık ile ilgili vekalet ücretleri hakkında detaylı bilgi almak için bizleri hemen arayın.

Konya’da en iyi Tüketici avukatını nasıl bulabilirim?

Tüketici hakları konusunda uzman olan avukatlarımızdan her türlü yardımı alabilirsiniz.

Tüketici avukatı ne yapar?

Hakem heyetlerinde müvekkillerini temsil eder. Tüketici davalarında müvekkilini temsil ederek haklarını korumasına yardımcı olur. Ticaret sözleşmelerinin hazırlanmasına yardım eder. Başta tüketici konuları olmak üzere her tür hukuk alanında danışmanlık hizmeti verir.

Tüketici davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Tüketici davalarında tüketici mahkemeleri görevli ve yetkilidir.