Temyiz Avukatı Konya

Konya temyiz avukatı

6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu, temyiz hukukun temel dayanağıdır. İlgili kanunun 361-373. Maddelerine dayanarak Konya temyiz avukatı müvekkili adına temyiz başvurusunda bulunabilir.

Konya Temyiz Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Konya en iyi temyiz avukatı, hukuk muhakemeleri kanunu ve ilgili diğer kanunlar konusunda uzman, temyiz davalarında tecrübeli olan hukuk fakültesi mezunu kişidir.

Uzmanlığı, mesleği ve tecrübesi gereği Konya temyiz avukatı, aşağıdaki davalarla ilgilenir.

Ceza Davaları

Aşağıda sıraladığımız suçlarla ilgili ceza davalarının temyiz edilme imkanı bulunmaktadır:

• Hakaret suçu (Türk Ceza Kanunu madde 125),
  • Halk arasında korku ve panik yaratmak amacıyla tehdit eylemini gerçekleştirme (TCK madde 213),
  • Suç işlemeye tahrik (TCK madde 214),
  • Suçu ve suçluyu övme (TCK madde 215),
  • Halkı kin ve düşmanlığa tahrik etme suçu (TCK madde 216),
  • Kanunlara muhalefete tahrik (TCK madde 217),
  • Cumhurbaşkanına hakaret (TCK madde 299),
  • Devletin egemenlik alametlerini aşağılama (TCK madde 300),
  • Türk Milletini, Türkiye Cumhuriyeti Devletini, Devletin kurumlarını ve devletin organlarını aşağılama (TCK madde 301),
  • Silahlı örgüt kurma (TCK madde 314),
  • Halkı askerlik görevinden soğutma (TCK madde 318),
  • Terörle mücadele kanununun 6. Maddesinin 2. Ve 4. Fıkrası ile 7. Maddesinin 2. Fıkrasında yer alan suçlar,
  • Toplantı ve gösteri yürüyüşleri kanununun 28. Maddesinin 1. Fıkrası, 31 ve 32. Maddesinde yer alan suçlar.

Tazminat Davaları

6047 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, 4857 sayılı İş kanunu ve 8049 sayılı Medeni Kanun Kapsamında, maddi ve manevi tazminat davası açılabilir. Tazminat davalarının yanı sıra ceza davaları da bu suçlardan dolayı açılabilir.

İlk derece mahkemelerinin verdiği kararı kabul etmeyen taraf, davayı temyiz etme hakkına sahiptir.

Temyiz davalarının temel dayanağı olan kanun mevzuatını, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=2577&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5 bağlantısından detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

Konya’da Temyiz Avukatı Hizmetini Güneyli Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Konya hukuk bürosu olarak, ilk derece mahkemelerinin verdiği kararlara itiraz ederek, temyiz sürecinin başlamasını sağlıyoruz. Temyiz dilekçesini müvekkillerimiz adına vererek süreci başlatıyoruz ve süreci sonuna kadar takip ediyoruz.

Konya adliyesi başta olmak üzere birçok adliyede, temyiz süreçlerini başlatıyor ve takibini gerçekleştiriyoruz.

Ceza Muhakemeleri Kanununun 304. Maddesinde temyiz süreci:

“(1) Yargıtayca 302 nci maddenin birinci fıkrası veya 303 üncü madde uyarınca verilen kararlara ilişkin dosya ilk derece mahkemesine, kararın bir örneği ise bölge adliye mahkemesine gönderilmek üzere Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığına verilir.

(2) Yargıtay, dosyayı 303 üncü maddede belirtilenlerin dışında kalan hâllerde yeniden incelenmek ve hüküm verilmek üzere hükmü bozulan bölge adliye mahkemesine veya diğer bir bölge adliye mahkemesine gönderir. (Ek cümleler:20/2/2019-7165/8 md.) Ancak bozma kararı,

a) İstinaf başvurusunun esastan reddi kararına ilişkin ise dosya, gereği için kararı veren ilk derece mahkemesine,

b) Hukuka aykırılığın düzeltilerek istinaf başvurusunun esastan reddi kararına ilişkin ise dosya, gereği için kararı veren ilk derece mahkemesine ya da bozma kararının içeriği doğrultusunda Yargıtayca uygun görülmesi halinde bölge adliye mahkemesine,

gönderilir. Dosyanın ilk derece mahkemesine gönderildiği hallerde, kararın bir örneği de bölge adliye mahkemesine gönderilir.

(3) Hüküm, mahkemenin hukuka aykırı olarak kendisini görevli veya yetkili görmesinden dolayı bozulmuşsa, Yargıtay aynı zamanda dosyayı görevli veya yetkili mahkemeye gönderir.

(4) İlk derece mahkemesi tarafından doğrudan temyiz yolu açık bulunan hükümlerle ilgili olarak verilen karara ilişkin dosya, hükmü veren ilk derece mahkemesine gönderilmek üzere Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığına verilir.”

Olarak belirtilmiş ve detaylı olarak açıklanmıştır.

Konya Temyiz Avukatı ile Temyiz Başvurusu Nasıl Yapılır?

Konya avukat ile temyiz süreci, ilk derece mahkemelerinin kararıyla birlikte, bir üst mahkemeye 7 gün içerisinde temyiz dilekçesi sunularak yapılır.

Temyiz başvurusu yapıldıktan sonra ilk derece mahkemesi dosyayı Yargıtay kurumuna gönderir. Bu aşamadan sonra dava dosyası, Yargıtay kurumu tarafından incelenmeye başlar.

Temyiz Davaları Ne Kadar Sürer?

Yargıtay kurumunda temyiz dosyalarının incelenme süresi ortalama olarak 350 gündür. Bu süre temyiz dosyalarının çokluğuna göre uzayabilir.

Konya Temyiz Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Müvekkillerimiz adına ilk derece mahkeme kararlarına itiraz ederek temyiz başvurunu bir üst mahkemeye yapıyoruz.

Bir üst mahkemedeki dosyanın incelenme aşamasını adım adım takip ediyoruz. Eğer müvekkilimiz adli kontrol şartıyla serbest kalmışsa, Yargıtay kurumuna başvuruda bulunarak, temyiz duruşmalarına katılmak için talepte bulunuyoruz.

Temyiz avukatı ücretleri ne kadar?

Vekalet ve danışmanlık ücretleri hakkında detaylı bilgileri, bizleri arayarak öğrenebilirsiniz.

Konya’da en iyi Temyiz avukatını nasıl bulabilirim?

Konya ilinin en iyi temyiz avukatları olarak sizlere hizmet vermeye devam ediyoruz.

Temyiz avukatı ne yapar?

İlk derece mahkemelerinin verdiği kararlara itiraz ederek, dava dosyasının Yargıtay kurumunda incelenmesini sağlar.

Temyiz davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Yargıtay kurumu ve Yargıtay ceza daireleri, temyiz davalarında yetkili ve görevlidir.