Konya Ticaret Avukatı

Konya ticaret avukatı

6102 sayılı ticaret kanununda ticari ilişkiler düzenlenmiştir ve kanun maddelerine uymayanlar hakkındaki cezalar belirlenmiştir. Konya ticaret avukatı, ticaret kanunu nezdinde müvekkillerinin haklarını korumaya çalışır.

Konya Ticaret Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Konya en iyi ticaret avukatı, ticaret kanununa hakim, ticaret davaları konusunda uzman olan hukuk fakültesi mezunu kişidir.

Konya ticaret avukatı, mesleği ve uzmanlığı gereği aşağıdaki davalarla ilgilenir.

Nispi Ticari Davalar

Türk Ticaret Kanununun 4/1 maddesindeki tarife göre ticarette iki taraf söz konusudur. Nispi ticari davalarda ise bu iki taraf arasındaki uyuşmazlıkların çözülmesi amaçlanır. Bu tür davalarda her iki tarafın tacir olduğu uyuşmazlıklar giderilir.

Türk Ticaret Kanununda yer alan uyuşmazlıklar varsa dava konusu olabilir. Borçlar kanunu madde 520’de yer alan bazı konular da istisnai olarak nispi davalarda görülür. Mesela adi ortaklığı bulunan ortaklar arasında meydana gelen anlaşmazlıkların çözümünde bu tür davalardan yararlanılır.

Mutlak Ticari Davalar

6102 sayılı Türk Ticaret Kanununda yer alan ve mutlak ticari davalara konu olan uyuşmazlık türleri aşağıda sıralanmıştır:

• Sigorta acentelikleri ya da şirketlerle ilgili uyuşmazlık davaları (TTK 02-103),
  • Anonim şirketlere karşı açılan davalar (TTK 329-572),
  • Limitet şirketlere karşı açılan davalar (TTK 573-644),
  • Kambiyo senetleri ile ilgili davalar (TTK 671-779),
  • Yolcu ve eşya taşımasından kaynaklı davalar (TTK 856-893, TTK 906-916).

Mutlak ticari davalarda yukarıda sayılanların dışında, Türk Ticaret Kanununun bazı özel hükümlerinde yer alan uyuşmazlıklarda görülür. Mesela kooperatifler ile finansal kiralama konularında yaşanan uyuşmazlıkları bu duruma örnek olarak gösterebiliriz.

Aksi belirtilmediği takdirde, Türk Ticaret Kanununda yer alan özel hükümlerle ilgili uyuşmazlıklar, Asliye ve Sulh Hukuk mahkemelerinde görülürler.

Özel kanunlarda yer alan uyuşmazlıklarla ilgili diğer davalar da aşağıda sıralanmıştır:

• Kooperatifler kanununun 99. Maddesinde belirtilen hükümlerden kaynaklanan davalar,
  • Finansal kiralama ile ilgili davalar,
  • İflasla ilgili davalar ve
  • Odalar ve borsalar birliğinin üyelerine karşı uygulanan disiplin cezalarına karşı açılan davalar.

Üçüncü Grup Ticari Davalar

Tacir olarak hayatını idame ettiren kişilerin işletmeleriyle ilgili olan davalar, üçüncü grup ticari davalar olarak adlandırılır. Bir davanın üçüncü grup olarak sayılabilmesi için taraflardan birisinin ticari işletmesi olması ya da tacir olması şartı aranmaz.

Vedia ve telif hakları ve de havale gibi uyuşmazlık konuları da üçüncü grup ticari dava kapsamında yer alır.

Konya’da Ticaret Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Konya hukuk bürosu olarak, dava sürecinden önce tarafların bir araya gelmesini sağlayarak uzlaşmaları için çalışıyoruz. 01.01.2019 tarihinde yürürlüğe giren zorunlu arabuluculuk yasasına istinaden arabuluculuk hizmeti veriyoruz.

Konya avukat personelimizle, her türlü ticari davanızı açıyor ve takip ediyoruz. Ticari uyuşmazlıklarınızın giderilmesi amacıyla sizlere danışmanlık hizmeti veriyoruz.

Detaylı ve kapsamlı dava dosyası hazırlayarak, ilgili mahkemelere dilekçe ile başvuruda bulunuyoruz.

Konya Adliyesi başta olmak üzere birçok adliyede müvekkillerimiz adına ticari davaları açıyoruz ve takibini gerçekleştiriyoruz.

Ticari davalarda ifadesine başvurulan tanıkları dinleyerek gerekli itirazlarda bulunuyoruz.

Ticari davalar için gerekli olan belgelerin toplanmasına yardımcı oluyoruz. Müvekkillerimize ticari davalar konusunda danışmanlık hizmeti sağlıyoruz.

Uluslararası ticaret anlaşmalarıyla ilgili müvekkillerimize yardımcı oluyoruz. Anlaşma metinlerinin hukuka uygun olarak hazırlanmasını sağlıyoruz.

İlk derece mahkemelerin verdiği kararlara itiraz ederek, dava sürecini temyiz aşamasına taşıyoruz.

Konya Ticaret Avukatı ile Ticaret Davası Nasıl Açılır?

Konya ticaret avukatı, Asliye hukuk ve sulh hukuk mahkemelerine dilekçe ile başvuruda bulunarak dava sürecini başlatmış olur. Dava açmadan önce müvekkilinden noter onaylı vekaletname alır. Vekaletin ardından müvekkili adına gerekli olan davaları açabilir.

Konya adliyesi ve diğer adliyelerde ticaret avukatı, gerekli olan girişimleri gerçekleştirir.

Ticaret avukatı ticari davalarda bilirkişi talebinde bulunabilir.

Ticaret Davaları Ne Kadar Sürer?

Kanunen öngörülen ticari davaların tamamlanma süresi 1 yıldır. Ancak pratikte bu sürelerde ticari davaların tamamlanması mümkün değildir. Birçok nedenden dolayı dava süreci uzayabilir.

Delillerin toplanması zaman alabilir. Ya da bilirkişi raporlarının hazırlanıp mahkemeye sunulması uzun sürebilir.

En büyük sorunlardan birisi de mahkemelerin iş yükünün fazla olmasıdır.

Ticaret hukukuyla ilgili kanun mevzuatını,

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6102.pdf    bağlantısından detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

Konya Ticaret Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Ticaret avukatı personelimizle müvekkillerimize aşağıdaki hizmetleri sağlıyoruz:

• Müvekkillerimizin karşılaştığı gümrük sorunlarıyla ilgileniriz ve gümrük davalarına bakarız.
  • İthalatta haksız rekabetin önlenmesi adına gereken davaları açarız.
  • Türk parasının kıymetini koruma hakkındaki kanuna muhalefet edenler adına dava açarız ve dava sürecini sonuna kadar takip ederiz.
  • İlk derece mahkemelerinden sonuç alınamadığında, uluslararası tahkim yoluna başvurabiliriz.
  • Uluslararası ticari sözleşmelerden kaynaklanan uyuşmazlıkların giderilmesi adına yetkili mahkemelere başvururuz.
  • Ticari şirketlerin alım satımı işlemlerini gerçekleştiririz.
  • Müvekkillerimize ticaret hukuku ile ilgili danışmanlık hizmeti veririz.
  • Şirketlerin hisse devir işlemleri ve birleşmeleri konusunda yardımcı oluruz.
  • Ortaklık sözleşmelerinin hukuka uygun olarak hazırlanmasını sağlarız.
  • Kıymetli evrak hukukundan kaynaklanan anlaşmazlıkların çözümü adına gerekli davaları açarız.
  • Risk sermayesi konularındaki uyuşmazlıkları gidermede yardımcı oluruz.
  • Sermaye piyasalarından kaynaklanan uyuşmazlıkları dava açarak gidermeye çalışırız.
  • Kredi sözleşmelerinin hazırlanmasına yardım ederiz.
  • Leasing sözleşmelerinin hazırlanmasına yardım ederiz. Ayrıca bu tür sözleşmelerden kaynaklanan anlaşmazlıkların çözümüne çalışırız.
  • Ticari alacak davalarına bakarız.
  • Haksız rekabetten kaynaklanan davalarla ilgileniyoruz. Tazminat ve ceza davalarına müdahil oluyoruz.
  • Konya avukat olarak, Cari hesaptan kaynaklanan alacakların tahsili için dava sürecini başlatıyoruz. Dava sonunda icra ve haciz işlemlerini başlatıyoruz.
  • Fatura alacaklarıyla ilgili davalara bakıyoruz. Ayrıca dava sonunda icra ve haciz işlemleriyle ilgileniyoruz.

Ticaret avukatı ücretleri ne kadar?

Ticaret hukukundan kaynaklanan anlaşmazlıkların giderilmesi için açtığımız davalarla ilgili vekalet ücretleri için bizleri hemen arayın.

Konya’da en iyi ticaret avukatını nasıl bulabilirim?

Ticaret hukuku ve davaları konusunda uzman ve deneyimli personelimizle sizlere hizmet vermeye devam ediyoruz.

Ticaret avukatı ne yapar?

Ticaret davalarını açar ve takibini gerçekleştirir. Şirketlere ve bireylere danışmanlık hizmeti verir. Taraflar arasında arabuluculuk hizmeti sağlar.

Ticaret davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Asliye ticaret mahkemeleri görevli ve yetkilidir.