Konya İflas Avukatı

Konya iflas avukatı

2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu, iflas davalarının dayanağıdır. Borçlu ve alacaklı arasındaki ilişkiyi düzenler. Bu kanun iflas eden şirketlerin hangi hukuki yollarla tasfiye edileceklerine ilişkin kuralları içerir. Konya iflas avukatı ise iflas süreçlerinde hukuki danışmanlık sağlar ve iflas süreçlerine müvekkili adına müdahil olur.

Konya İflas Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Konya en iyi iflas avukatı, iflas süreçlerinde deneyimli, iflas davalarına uzman olan hukuk fakültesi mezunu kişidir.

Konya iflas avukatı deneyimi ve uzmanlığı gereği aşağıdaki iflas işlemleri ve davalarıyla ilgilenir.

İflas Davaları

Ticari şirketlerin faaliyetleri bir noktadan sonra durabilir. Bu noktadan sonra borçları fazla olan şirketler iflaslarını ilan ederler. Ya da alacaklılar tarafından dava yoluyla iflasları ilan edilebilir.

İcra ve iflas kanununda iflas türleri; adi iflas, kambiyo senetlerinden dolayı iflas ve doğrudan doğruya iflas olarak sınıflandırılmıştır.

Adi İflas

Alacaklı olan kişilerin alacaklarını firmalardan tahsil etmek amacıyla başvurdukları iflas türüdür. Alacaklı alacağını tahsil edebilmek amacıyla öncelikle icra dairelerine başvuruda bulunur.

Borçlu borcunu alacaklarının başvuruna rağmen yasal sürede ödemezse ve aradan 1 yıl süre geçerse alacaklı iflas davası açar. Bunun anlamı alacaklının borçlunun artık borcunu kendiliğinden ödeme iradesi kalmamıştır yani iflas etmiştir demektir.

Alacaklı aynı zamanda borçlunun taşınır ve taşınmaz mallarına mahkeme kararıyla ihtiyati tedbir koydurabilir. Böylece alacağını garanti altına almış olur. İhtiyati tedbir aynı zamanda borçlunun banka hesaplarına da koydurulabilir.

Kambiyo Senetlerinden Dolayı İflas

Borçlar kanununda kambiyo senetleri önemli bir yere sahiptir. Bono, çek, senet, sigorta poliçeleri, hisse senetleri kambiyo senetleri kapsamında yer alır. Kambiyo senetlerini kullanan firmalar ya da kişiler bir anlamda devletin itibarı ile iş yapmışlardır. Dolayısıyla bu tür senetlerde sorun çıkması halinde, ilgili yasalar nezdinde işlem yapılır. Kambiyo senetlerinde yapılacak olan usulsüzlükler ağır şekilde cezalandırılır.

Alacaklının elinde kambiyo senedi varsa ve borçlu olan kişi borcunu zamanında ödememişse, alacaklı icra dairesine elindeki kambiyo senedi ile başvurarak, borcunun ödenmesini talep edebilir.

İcra dairesi öncelikle kambiyo senedinin vadesinin gelip gelmediğine bakar. Eğer ödeme vadesi geçmişse adi takip başlatır. İcra dairesi borçluya ödeme emri göndererek, borcun 5 gün içerisinde ödenmesini ister. Borçlu borcunu bu 5 gün içerisinde ödemezse iflas davası açılır. Mahkeme kararıyla borçlunun iflas ettiğine hükmedilebilir.

Doğrudan Doğruya İflas

Şirket yönetim kurulu mahkemeye başvuru yaparak iflas kararı alabilir. Aynı durumum şahıs şirketlerinde de olabilir. Mahkemeye iflas başvurusunda bulunan şirketler, finansal yönetimi mahkemeye bırakmıştır. Borçlarının tahsili için mahkemeden yardım istemişlerdir.

Mahkeme ise icra ve iflas hükümleri doğrultusunda borçlunun icra süreçlerini yönetir. Alacaklıların mahkemede alacaklarını ispat etmeleri gerekir.

Borçlu olan şirketlerin ya da şahısların mahkemeye iflas ettiklerini beyan edebilmeleri için aşağıdaki şartların gerçekleşmiş olması gerekir:

• Borçlunun ikametgahı tespit edilemez.
  • Borçlu kaçar.
  • Borçlunun alacaklının haklarını ihlale yönelik davranışlarda bulunması.
  • Borçlunun haciz işlemlerinden kaçmak için mallarını saklaması.
  • Borçlunun ödemelerini yapmaması.
  • İlama dayalı olan alacakların borçlu tarafından ödenmemesi.
  • Borçlunun konkordato başvurusunun onaylanmaması.

Yukarıda sıraladığımız hallerin gerçekleşmesi durumunda, borçlu olan şirketler ya da şahıslar Asliye Ticaret Mahkemesine başvuruda bulunabilir ve iflaslarını isteyebilirler.

Aynı şekilde alacaklı olan kişiler de aynı mahkemeye başvurarak, borçlarının tahsili için iflas davası açabilirler.

Konya iflas avukatı, aynı zamanda aşağıda sıralanan davalara da bakar:

• İcra ceza davaları,
  • Her türlü iflas davaları,
  • İflas ve icraya itiraz davaları,
  • İflasın ertelenmesiyle ilgili davalar,
  • İhaleye fesat karıştırma davaları,
  • İhtiyati haciz işlemlerine karşı açılan davalar,
  • İlamsız, ilamlı ve kambiyo senetleriyle ilgili icra takipleri,
  • Her türlü itiraz ve itirazın iptali davaları,
  • İstirdat davaları,
  • Menfi tespit davaları,
  • Tasarrufun iptali davaları.

İflas davalarının dayanağı olan icra ve iflas kanunu mevzuatı hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.3.2004.pdf detaylı bilgileri bu bağlantıdan inceleyebilirsiniz.

Konya’da İflas Avukatı Hizmetini Güneyli Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Konya hukuk bürosu olarak, her türlü iflas işlemlerinde müvekkillerimize yardımcı oluyoruz. Borçlunun yasal süreler içerisinde borcunu ödememesi halinde iflas ve haciz işlemlerini gerçekleştiriyoruz.

Alacaklı adına iflas süreçlerinin yönetilmesine yardımcı oluyoruz.

Doğrudan iflas için Asliye Ticaret mahkemesine başvuruda bulunarak iflas sürecinin başlamasını sağlıyoruz.

İflas sürecinin bir parçası olan konkordato işlemlerini müvekkillerimiz adına başlatıyoruz ve süreci sonuna kadar takip ediyoruz.

Konya İflas Avukatı ile İflas Davası Nasıl Açılır?

Konya avukat tarafından, Asliye ticaret mahkemesine başvuruda bulunarak iflas davası açılır.

İflas davası açılmadan önce, borcun ödenmesi adına icra dairesine başvuruda bulunulabilir.

Borçlarının bir anda ve vadesinde ödenemeyeceğini düşünen şirketler ve şahıslar, Konya iflas avukatı yardımıyla konkordato işlemlerinin başlatılmasını ya da iflas sürecinin başlatılmasını talep edebilir.

İflas Davaları Ne Kadar Sürer?

Birçok dava türünde olduğu gibi iflas davalarında da kesin bir süre vermek zordur. Çünkü iflas bir süreçtir ve bu süreç, şirketin içinde bulunduğu duruma göre farklılık gösterir. İflas işlemlerini mahkemenin belirlediği bir komisyon yürütür. Bu komisyon ise en kısa sürede iflas işlemlerinin sonuçlanması için çalışır.

Konya İflas Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Başta Konya adliyesi olmak üzere, birçok adliyede iflas davalarını takip ederiz. Ayrıca müvekkillerimize aşağıdaki hizmetleri sağlarız:

• İflas masasına kayıt işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
  • Borçlu adına konkordato işlemlerinin yapılması,
  • İflas durumu düzenlemesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
  • Firmaların borç durumunun belirlenmesi,
  • İyileştirme projelerinin oluşturulması ya da düzenlenmesi,
  • İflas süreci ile ilgili plan taslağının oluşturulması,
  • Şirket kurtarma işlemleri,
  • İflas etmiş ya da etmek üzere olan şirketler adına birleşme işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
  • İflas eden şirketlerin satılma süreçlerinin yönetilmesi,
  • Şirket borçları ile ilgili yeniden yapılandırma işlemlerinin gerçekleştirilmesi.

İflas avukatı ücretleri ne kadar?

Danışmanlık ve vekalet ücretleri için bizleri hemen arayın.

Konya’da en iyi iflas avukatını nasıl bulabilirim?

Alanında uzman ve deneyimli avukatlarımızla hizmetinizdeyiz.

İflas avukatı ne yapar?

Müvekkilleri adına iflas ve konkordato başvurularında bulunur. İcra ve haciz işlemlerini başlatır. İflas sürecinde müvekkillerine yardımcı olur.

İflas davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Asliye ticaret mahkemeleri yetkili ve görevlidir.